webForumDet fria alternativet

lägga in mysql script

4 svar · 196 visningar · startad av [Hemlig] Krigar

[Hemlig] KrigarMedlem sedan dec. 20036 inlägg

jag har installerat mySQL på datorn å fattar inte hur jag ska lägga in det å få de att funka som hemsida, jag hade webhotel förut och där ladda man bara upp på en ftp å sen kunde man ändra lätt, kan man installera nått sånt så man kan gå genom ie?

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Jag förstår inte riktigt frågan, är det ett administrationsgränssnitt till mysql du saknar? Om så är fallet så finns det ett antal att välja på, jag rekommenderar http://www.phpmyadmin.net/.
Ladda ner filerna, zippa upp dem och följ instruktionerna som finns bifogade.

Var det inte det du sökte så får du nog försöka beskriva problemet lite bättre.
.. Och du, välkommen till wF! :)

tack tack.

men jag ska försöka skriva om frågan då :) jag har en sida på datorn, och jag ska lägga in ett forum hur ska jag då göra så att jag ska kunna länka till forumet å lägga in det med mysql-front som jag använder.

hehe hoppas de står bättre jag har ingen aning om hur de funka

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

MySQL är "bara" en databas motor.

För att kunna använda den så måste du använda ett progameringsspråk/scriptspråk, ex. på sådana är ASP och PHP. Mha dessa språk ställer du frågor till MySQL och bygger upp websidan som du sedan skickar till webläsaren.

Vad är det för forum du tänker använda och i vilket "språk" är det skrivet i?

Eller vänd på frågan, vilket OS och vilken webserver och scriptspråk använder du?

jag har winxp å ska köra phpBB2 forumet, å jag ska försöka köra på min egen dator eftersom man inte kan inte mysql å php server gratis.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.16f3d68c
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)