Jesper TMedlem sedan nov. 20017 058 inlägg
Kan man få det felmeddelandet fast den finns?
Ändrar jag till någon annan tabell så funkar det bra.
Vad är fel?
Jag är 100% säker på att tabellen existerar.
Är det fel på sql-satsen?
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=MySQLProv;Data Source=****;User Id=****;Password=*********;"
Set RecSet = Connect.Execute("SELECT sn_id,sn_title,sn_body,sn_date,sn_count FROM site_news WHERE now() between sn_from and sn_to AND sn_uid="& uid &" ORDER BY sn_date")
If NOT RecSet.EOF Then arrRecSet = RecSet.GetRows()
Märkligt, med samma SQL-sats med ODBC så funkar det.
Vad är fel?
Connect.Open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};DATABASE=****;UID=****;PWD=******;SERVER=*******;"
Fortfarande strul med "OLE DB", vad sjutton är fel?
Är det inte bättre att köra med OLE DB än ODBC igentligen?
nikoMedlem sedan juni 20022 415 inlägg
vad sjutton är fel
Svårt att säga. Du ska nog inte stirra dig blind på vad felmeddelandet säger. Prova att selecta fälten ett efter ett:
SELECT sn_id FROM site_news WHERE now() between sn_from and sn_to AND sn_uid="& uid &" ORDER BY sn_date
osv ..
Är det inte bättre att köra med OLE DB än ODBC igentligen?
Nej, inte alltid. I sista hand beror det ju på hur välskriven drivern är. Just MyOLEDB är väl rätt känd för att vara "buggig" (vad jag vet)?
Ok, jag gjorde som du sa niko.
Problemet uppstår när jag lägger till "sn_body" som är av typen "MEMO". Har testat att lägga det sist (som man tydligen måste göra i access ibland), utan resultat.
Vad kan det vara?
nikoMedlem sedan juni 20022 415 inlägg
Ja, du .. Nu har jag själv aldrig använt MyOLEDB till annat än att testa, men jag tolkar nog det här som dåliga nyheter:
http://dbforums.com/t479984.html
http://dbforums.com/t389625.html
?
Det är möjligt att du kan komma runt det med "select *" och GetChunk, men det är nog väldigt tveksamt. Så antingen får du köra ODBC just här eller gå helt tillbaka. MyOLEDB har ju faktiskt inte uppdaterats på två år.