zippizMedlem sedan sep. 200225 inlägg Hej jag har ett problem med MySql Front.
Jag har installerat mysql på min dator.
Jag har följt anvisningrana som finns på:
http://www.edebro.net/artiklar.asp?artikelID=46
Men sen nu när jag har installerat MySql-Front och ska skriva connect så kommer detta felmeddelandet fram.
MySql-Error:
Connection failed:
2003 - Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Provat med att logga in med localhost och root som anv. och inget lösenord? :)
zippizMedlem sedan sep. 200225 inlägg nu gick det...men hur kan detta komma sig?
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Brukar vara så i windows.
Vill du lägga till någon användare kan du göra såhär:
GRANT ALL PRIVILEGES ON ETT-DATABAS-NAMN.* TO ANVÄNDARE@localhost IDENTIFIED BY 'LÖSENORD_TILL_ANVÄNDARE';
Sen skapar du en databas som heter det du valde istället för "ETT-DATABAS-NAMN". Sen ska det bara vara till att logga in med den nya användaren. :)
zippizMedlem sedan sep. 200225 inlägg hmm..
nu förstår jag inte riktigt hur jag skulle lägga till en användare.
calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg vart ska man lägga in den kodsnutten om man använder sig av MySQL font och mysqladmin.exe?
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg I mysqlfront så markerar du databasen mysql (när du är inloggad som root), sen väljer ni query (en av flikarna till höger) och klistrar in ovanstående kod och ändrar det som behövs. Sen ska det finnas en fin liten grön bock som man trycker på för att köra sql:en. :)
zippizMedlem sedan sep. 200225 inlägg Men den där gröna bocken hittar inte jag...
hmm.. :/
zippizMedlem sedan sep. 200225 inlägg Nu fungerar det för mig jag gick in i Tools >>> User Manager >>> sen tog jag bort den gamla användaren och la till en ny... med samma anv pass..