QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Installerade precis MySql 4.1 server och client på min FreeBSD server. Allt verkar funka som det ska och jag kan lägga till användare och skapa databaser. Men så fort jag lägger till ett lösenord på någon användare och försöker ansluta med ex. mysqlfront från en winburk så får jag:
"#1249 - Client does not support authentication protocol requested by server. Consider upgrading MySQL client"
Jag har lagt till att man kan ansluta utifrån ('%') och det funkar sålänge jag inte har något lösenord på användare. Har provat med både mascon, phpmyadmin och mysqlfront.
Vad beror detta på? :(
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Ingen som kan förklara hur man ska göra steg för steg har samma problem.
Kör MySQL-4.1.7-win.
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg När jag försöker så får jag detta felmeddelande:
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that correspons to your MySQL server version for the right syntax to use near '> WHERE Host = 'some_host' AND User = 'some_user'' at line 1
aXizMedlem sedan mars 200484 inlägg hrrrm. jag får samma äckliga meddelande. men utan att använda pass eller nånting alls. kan över huvud taget inte connecta till mysql utan att få det där meddelandet =((