Tjenixen!
Har en SQL-sats som ser ut såhär:
SELECT UNIX_TIMESTAMP(datum) AS datum
Men nu vill jag göra en * efter datum. Alltså så jag slipper skriver AS datum, rubrik, inlagg etc.
Går det?
Mvh
10 svar · 227 visningar · startad av Melea
Tjenixen!
Har en SQL-sats som ser ut såhär:
SELECT UNIX_TIMESTAMP(datum) AS datum
Men nu vill jag göra en * efter datum. Alltså så jag slipper skriver AS datum, rubrik, inlagg etc.
Går det?
Mvh
Funkar inte :(
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '* FROM nyheter WHERE hidden = 0 ORDER BY id DESC LIMIT 5' at li
Ingen?
Vad menar du med funkar inte?
Själv datumet visar 1st, inte vad funktionen vill att det ska visa, men när jag skriver SQL-satsen med , -tecken efter datum, alltså datum, rubrik, inlagg, svar etc. så funkar det prima.
Jag förstår fortfarande inte vad som är problemet. Kan du exemplifiera? Vilket resultat får du och vilket vill du ha?
Just nu har jag en tabell som heter t.news, i tabellen har jag 6 kolumner som heter id, rubrik, nyhet, skribent, datum och ip.
Just nu skriver jag ut SQL frågan som följande:
SELECT UNIX_TIMESTAMP(datum) AS datum, id, rubrik, nyhet, skribent, ip FROM t.news
Detta funkar utmärkt men för att förenkla koden vill jag köra UNIX_TIMESTAMP() funktionen först, sedan sätta * så jag slipper skriver , id, rubrik, nyhet, skribent, ip.
Just nu, när jag använder cyprus senaste SQL-fråga så skriver den bara ut id, rubrik, nyhet osv korrekt... inte datumet.
Är lite sömnig så har svårt att förklara mig :OO
Tacksam för svar iallafall.
Mvh
Varför vill du medvetet försämra koden?