Finns den möjligheten....
Jag har förtillfället en hemsida som har en logindel som använder sig av MySQL och är skriven i PHP.
Nu har det blivit ett måste att byta server... p g a utrymmes problem.. och då har jag ASP och endast Access. SÅ jag har fått bygga om hela sidan.... men nu undrar jag om jag kan använda mig av samma online metod som i PHP mot MySQL eller ASP mot MySQL där jag använder en timestamp?
:q
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Inte för att jag vet vad för "onlinemetod" du använder, men det korta svaret är ja.
@nders skrev:
Inte för att jag vet vad för "onlinemetod" du använder, men det korta svaret är ja.
okay min online metod är att jag jämför nu med timestamp och kollar om status = 1, om mellanskillnaden mellan nu och timestamp är större än ett visst tal sätts status till 0 och de skickas ut till inloggningssidan.
Hur sätter jag timestamp i Access??
för det är ju inte datum/tid
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Varför kan du inte jämföra med datum/tid?
@nders skrev:
Varför kan du inte jämföra med datum/tid?
Jo i o för sig.. vill komma lättare undan eftersom jag kan återanvända viss kod... :e
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nänänä! Här ska inte återanvändas! Gör om, gör rätt! :e
Skämt åsido så finns ju DateDiff() i både VBScript och Jet SQL, så det ska väl inte vara några större problem.
Mvh