Skulle uppdatera från 3.23.xx till 4.0.13 win. Laddade hem och installerade det tillsammans med MyODBC 3.51.06
Nu kan jag inte ansluta till den. Verkar som om behörigheten inte är riktig. Jag har ingen brandvägg som stoppar
Felmeddelandet:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[TCX][MyODBC]Access denied for user: 'andreas@127.0.0.1' (Using password: YES)
/tabell/index.asp, line 3
Rad 3:
Connect.Open "Driver=MySQL;server=localhost;uid=andreas;pwd=xxxxxxx;database=forum"
Vad kan vara fel? Ska man ändra på något?
Låter som du missat att skapa användaren andreas och/eller ge rättigheter(permissions) till denna. (tror jag)
Hmm
Ursäkta, men var kan man göra det. hade inte möjlighet att göra det när jag installerade den nya versionen. Kommer ihåg att jag fick göra det när jag installerade MySQL för första gången, men nu hade jag ingen sådan möjlighet...
När jag gör det så gör jag det i kontrollpanelen(cpanel) som webhotellet tillhandahåller.
Annars vet jag inte. Någon annan kanske kan fylla på här? :)
www.mysql.com
Läste här:
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Installing.html#Upgrading-from-3.23
Run the script mysql_fix_privilege_tables
Hur gör man det? filen ligger i c:\mysql\scripts
Det är ingen .exefil så man måste köra igång den på annat sätt. (Är inte så hemma på kommandotolken och sådana saker..)
:bire till den som löser detta
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Det är enkelt att lägga till användare för databaser/tabeller. Sök här på forumet så hittar du. :)
Har sökt och sökt
...men inte fått det att fungera. Kört GRANT ALL ... och gjort diverse andra saker men inte fått det att fungera. I my.ini ligger det:
user:andreas
password=xxxxxx (det som jag använder)
Kan någon ge mig en länk till svaret här på forumet eller hjälpa mig på annat sätt vore jag tacksam
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Re: www.mysql.com
lillen_009 skrev:
Läste här:
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Installing.html#Upgrading-from-3.23
Run the script mysql_fix_privilege_tables
Hur gör man det? filen ligger i c:\mysql\scripts
Det är ingen .exefil så man måste köra igång den på annat sätt. (Är inte så hemma på kommandotolken och sådana saker..)
:bire till den som löser detta
Någon som har lyckats få till "mysql_fix_privilege_tables" på windows? Grymt dåligt av MySQL att totalt strunta i Windows-användarna :(