G8Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg Hepp, har lite strul med phpmyadmin på min burk. Helst av allt så skulle jag inte använda mig av phpmyadmin alls men webhotellet säger att det är det enda sättet...
Har försökt att konfigurera phpmyadmin rätt, men det funkar inte. Kör ju Windows XP och IIS, måste jag slänga in apache eller nått likn. för att det ska funka, IIS stödjer väl inte php..?
Brukar köra med ett program som heter MySQL Front i vanliga fall, men det verkar inte funka riktigt med detta webhotellet, kan inte connecta.. Nån som vet något liknande program som borde fungera? Webhotellet är b-one.dk (inte jag som har valt)
Mvh
//G8
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg PHP (och PhpMyAdmin) funkar på IIS.
Skriv gärna vad det är som inte funkar. Felmeddelande?
G8Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg Åh, så det ska alltså funka.. skitbra ju i så fall..
Jag är ju på jobbet nu, så jag får kolla upp det när jag kommer hem och postar felmeddelande här..
Jag tror dock att det är själva inställningarna i phpmyadmin som jag inte fått till riktigt, kan även vara fel på inställningarna i IIS som strular till det..
Men som sagt, jag återkommer vid 17-tiden idag med mer info...
//G8
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Vi väntar med spänning.
Se till att du söker efter liknande trådar också.
elvelindMedlem sedan juli 2002167 inlägg nu kan det ju iof vara så att jag är väldigt morgontrött :o
men av vad jag förstår så försöker du installera phpmyadmin på din winxp burk för att hantera mysql databasen på din webbserver på b-one.
anledningen att många webbhotell kör med phpmyadmin är ,bortsätt från det är enkelt, att det vanligen ligger på server själv. många webbhotell tillåter nämligen bara lokal access till mysql, dvs anropet måste komma från webbservern själv. det är därför program som mysql front ofta inte fungerar, de anropar ju databasen från din dator. samma sak skulle det vara med phpmyadmin om den låg på din dator.
så det som gäller är antaglien att lägga in phpmyadmin på servern. om den inte redan ligger där.
om ni inte förstår ett ord av vad jag säger så läs min första rad igen ;)