Jag har fastnat. Hur ska jag göra för att få det här att fungera?
sqlopen = "SELECT * FROM kunder, kurser WHERE kunder.kundid = kurser.kundid AND kundid = " & request.querystring("id") & ";"
Jag vill alltså helt enkelt få fram alla kolumner från tabellerna kunder och kurser där kolumnen kundid är lika med det id som står i querystringen. Jag kör access.
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Nåt sånt här kanske?
sqlopen = "SELECT * FROM kunder, kurser WHERE kunder.kundid = kurser.kundid AND kurser.kundid = " & request.querystring("id") & ";"
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Lägg till kunder. eller kurser. på sista kundid
sqlopen = "SELECT * FROM kunder, kurser WHERE kunder.kundid = kurser.kundid AND kurser.kundid = " & request.querystring("id") & ";"
/Viktor
Nope. Det har jag testat. Type mismatch in expression.
Aha, måste det vara samma datatyp på båda kolumnerna? Jag har ju Autonumber på den ena, hur funkar det då?
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Är de tal eller räknare av typen tal då? Testa med det här:
sqlopen = "SELECT * FROM kunder, kurser WHERE kunder.kundid = kurser.kundid AND kurser.kundid = '" & request.querystring("id") & "'"
Nej, det fungerar inte heller. Tack i alla fall.
Jag behövde självklart bara byta datatyp till 'number' på den som inte var 'autonumber'. Tack alla! :)