Jag har hört så mycket om att mysql ska vara så mycket stabilare än Access osv. Men jag börjar bli tveksam över detta.
Så gott som en gång i veckan krachar någon av mina tabeller.
Det är detta felmeddelandet jag brukar få:
Can't open file: 'users.MYD'. (errno: 145)
Det går ju att fixa snabbt genom att ta "Repair". Men det är ju inte så kul när man inte är vid datorn och det krachar.
Jag använder version 4 av mysql och kör med asp mot den.
Är det någon som känner igen sig och vet vad felet beror på?
Är databasen dåligt uppygd eller beror det på något annat?
Tacksam för svar!
Om detta felet hade dykt upp för alla som har MySQL så hade det nog inte varit så stort. Antingen är det något i din dator som förstör filen t.ex. ett dåligt kluster ? Scandisk kanske ?
Annars kanske det är någon bugg och du har någon sql string som den inte klarar av (högst otroligt).
Om du inte lyckas lösa det på något sätt. Gör en funktion så om Can't open file: 'users.MYD'. (errno: 145)
Dyker upp så lagar den databasen själv. Men så skall det ju självklart inte vara.
Fast jag tror jag har hört att v. 4 av mysql inte skall vara stabil.
Jag har databasen hos www.box.se. De har testat med flera versioner av mysql, samma strul endå.
Någon som vet hur man skulle kunna göra för att databasen ska laga sig utav sig själv?
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg Gångerna databasen/tabeller kraschat för mig har varit då
1. OS:et dykt
2. Då jag gjort stora deletes och sedan kört OPTIMIZE eller dyl.
2:an kan man komma runt, men 1:an är lite svårare.
annars är den stabil...
uptime: 94 days, 22:27:23
questions: 12.283.468
MySQL 4.07
Min update ligger väl på max 7 dagar. Surt.
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Likadant här.
En tabell kraschar OFTAST när man inte stänger ned operativet på "rätt sätt".
MySQL cachar ju upp n antal tabeller i ram-minnet för snabbare access. Dyker maskinen så kraschar oftast en tabell då den inte har stängts på rätt sätt.
Mina data från min mysql server:
uptime: 7 days
questions: 524 803
version: 3.23.59
cya,
PatrikB