UnConedMedlem sedan jan. 2002307 inlägg När jag ska öppna och editera databasen i MySQL-front
kommer jag inte in. Jag kommer inte heller åt databasen via
min hemsida..
Felet jag får när jag öppnar databasen med MySQL-front
är:
Connection failed:
2003 can't connect to MySQL server on localhost (10061)
Via min hemsida står det:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
Någon som vet vad felet är?
Jag har testat att installera om det flera gånger utan någon större framgång.
Jag använder WinXP...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Har du installerat MyODBC?
UnConedMedlem sedan jan. 2002307 inlägg @nders: Nej, hur gör jag det?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är bara att ladda hem ODBC-drivisarna från https://www.mysql.com och följa instruktionerna. Lätt som en plätt!
mvh
UnConedMedlem sedan jan. 2002307 inlägg @nders: Jag har installerat dem nu. Fast det hjälpte inte.
Jag får fortfarande samma felmeddelande. Kan det vara något
jag fortfarande inte installerat?
UnConedMedlem sedan jan. 2002307 inlägg Okej, nu har jag med lite pill lyckats få igång allt utom just
odbc. Så jag kan komma åt databaserna med MySQL-front.
Men den hittar inte standarddrivrutinerna (Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven )
när jag försöker komma åt den via internet..
Så, någon som har en ide?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Hur ser din databaskoppling ut då?
UnConedMedlem sedan jan. 2002307 inlägg "driver=MySQL;server=localhost;uid=Namn;pwd=pass;database=databas"
Den fungerade när jag körde Win2kserver.. Men ah.
När jag kollar i MySQL (Win NT saken i taskbaren) så står det att den inte hittar MyODBC.. Trots att jag installerat det flertalet gånger (nått jag kan ha gjort fel under själva instalationen?). Jag körde bara .exe filen och tryckte Fortsätt..
pRob3Medlem sedan maj 2003151 inlägg Har också detta problem har installerat allt MyODBC men så fort jag kör en koppling via webben får jag detta fel mess:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven