När man använder phpBB forumet kan man då på något sätt "dra ut" ex dom 3 senaste inläggen för att presentera på en annan sajt som länkar?
Lite luddigt men men ja vet inte hur ja ska formulera mig på ett bättre sätt i frågan.
10 svar · 229 visningar · startad av sten
När man använder phpBB forumet kan man då på något sätt "dra ut" ex dom 3 senaste inläggen för att presentera på en annan sajt som länkar?
Lite luddigt men men ja vet inte hur ja ska formulera mig på ett bättre sätt i frågan.
Ja, så länge du har åtkomst till databasen så ska det ju inte vara några problem.
Jo det har ja men frågan är väl kanske snarare hur exakt ja ska göra?
Du får ställa en fråga där du sorterar inläggen i datumordning, med det senaste först (ORDER BY) och begränsa det till tre inlägg (LIMIT).
Använd förslagsvis PHP till att skriva ut datan på ett snyggt sätt.
Okej, tackar!
Det finns även plugin till phpBB som gör precis det du frågar efter.
Å tusan. Har inte sett något på deras sajt men får väl ta mig en titt till då. Hade verkligen underlättat!
Välkommen till webForum förresten, Sten!
Angående ditt problem: du vet ju hur databasen är strukturerad och om du kan en smula PHP så skriver du din egen kod för att visa x senaste inläggen i forumet. :D
Jo i och för sig skulle man kanske klara av det men att få en komplett kod från utgivaren lockar nog mer i värmen :)
Jo, det gör ju det. :D
Ett eventuellt problem!
Om man ska länka upp phpbbs senaste trådar på en asp-sida, där hotellet endast stödjer just asp, hur gör man då?