Vill uppdatera kolumnen "lastreply" med ett datum. Men det funkar inte riktigt, får inget felmess men datumet sätts inte in i databasen.
Så här ser koden ut.
SQL = "select date from forum_posts WHERE id_topic = '"& request.querystring("idtopic") &"' ORDER BY id DESC"
rs.Open SQL, Connect, 1, 2
Connect.Execute "UPDATE forum_topics SET lastreply = '"&rs("date")&"', replies = replies - 1 WHERE id_topic = '"& request.querystring("idtopic") &"'",,128
rs.Close
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg SQL = "select date from forum_posts WHERE id_topic = '"& request.querystring("idtopic") &"' ORDER BY id DESC"
rs.Open SQL, Connect, 1, 2
Connect.Execute("UPDATE forum_topics SET lastreply = '"&rs("date")&"', replies = replies - 1 WHERE id_topic = '"& request.querystring("idtopic") &"'"),,128
rs.Close
Fungerade inte, inget datum sätts in! Jag har kollat så att rs("date") innehåller ett now() datum.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Ändras kolumnen replies? Dvs är request.querystring("idtopic") rätt värde?
Japp kolumnen replies uppdateras. Fattar inte vad som är fetet!
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Vad får du ut om du gör
q = "UPDATE forum_topics SET lastreply = '"&rs("date")&"', replies = replies - 1 WHERE id_topic = '"& request.querystring("idtopic") &"'"
response.write "Debug: " & q
response.end
Vad händer om du testar den frågan separat?
Debug: UPDATE forum_topics SET lastreply = '08/04/2003 14:38:48', replies = replies - 1 WHERE id_topic = '5'
Det är en mySQL databas ifall att ni undrar.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Så vitt jag minnes så vill Mysql ha datum i format
yyyy-mm-dd
Jo jag vet. När jag koller i databasen står datumen i formaten "2003....." sen när man skriver ut dom blir dom i andra format "08/04/2003 14:38:48". Det är det som strular til det. Vet ej hur jag ska kunna fixa det.
Äntligen. Tack så mycket!