Jo, nu är det så här.
Jag har varit på w3schools och lärt mig SQL, men jag fattar inte en sak.
Var skall man sätta in själva koden?
Om det är i mySQL, var?
Om ni behöver mer hjälp med att hjälpa ;) fråga gärna.
Angående mySQL, så finns det GUI:s(användarprogram som underlättar typ), som tex mySQL Manager och mySQL Front (minns inte vad det allra vanligaste heter nu...), där kan man skriva in SQL kod direkt(ungefär som man kan i Access om du använt det).
Sen så om man använder något skriptspråk mot din mySQL databas, så kan du efter en databaskoppling ha SQL kod som ändrar innehållet i databasen.
Kan man ha SQLkod efter en ADODBkoppling?
Det var lite förvånanade :O ;)
Tack, men, hur skall jag göra för att skapa själva innehållet i databasen, t.ex att jag vill ha en 20 tabeller eller nåt, hur skall jag göra för att dra in dom i grunddatabasen, är det bara att köra den koden på någon sida över huvud taget och utföra något kommando där eller?
Sorry, jag kanske rörde till det, men jag fattar nästan så den sista puffen skulle vara hemskt snäll :);)
Jo, jag har hört att mySQL front e bra men jag får inte det att funka.....den första anslutningen funkar inte.
Finns det något annat sätt än MySQL front hur gör man om man ska göra det med en ADODB connection?
jo jag kan mitt lösenord och så, lol men de funkar inte ;)
typiskt min data problem......
är det någon slags restriktion som skulle kunna ställa till det för mig kanske :(
innan var det något i stil med att lösenordet inte var giltigt fast jag visste att det var rätt praktiskt taget, men nu vill det inte ens starta, det är så typiskt min data så.....
usch, hur ska jag göra nu?
Emm, MySQL behöver väl inte snurra för att få igång själva front överhuvudtaget även om man inte kan connecta till servern?
Vad menar ni att en webbserver måste vara igång, vad för slags menar ni då?
Jag är lite...hehe...nybörjare ni vet ;)
Lessen LarsG jag trode inte att det skulle komma in på MySQL, det var inte meningen att posta i fel forum....
Hmm...hammers där sa du nåt det gjorde jag nog inte.....
Jag får ominstallera och försöka igen