Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg SELECT tB.*, tOH.dtmOrder, tOH.dtmBekräftelse, tOH.dtmLevererat, tOH.strVårRef, tOH.strLevStatus, tK.strNamn
FROM tblKundRegister AS tK
INNER JOIN (tblBeställning AS tB
INNER JOIN tblOrderHistory AS tOH ON tB.intOrderID = tOH.intOrderID)
ON (tB.intKundID = tK.intKundID) AND (tK.intKundID = tOH.intKundID)
WHERE tOH.intOrderID = " & intOrderID & ";
Det har inte angetts något värde för en eller fler parametrar...
Jag ser inte vad jag gör för miss och det är inget tabell- eller kolumnnamn som är felaktigt. Mitt huvud är helt tomt...
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Ja Jet verkar ju vara lite speciellt map join. Om du kör frågan direkt i Access så kanske du får bättre felhantering.
Kanske
SELECT tB.*, tOH.dtmOrder, tOH.dtmBekräftelse, tOH.dtmLevererat, tOH.strVårRef, tOH.strLevStatus, tK.strNamn
FROM tblKundRegister AS tK
INNER JOIN (tblBeställning AS tB
INNER JOIN tblOrderHistory AS tOH ON tB.intOrderID = tOH.intOrderID)
ON (tB.intKundID = tK.intKundID AND tK.intKundID = tOH.intKundID)
WHERE tOH.intOrderID = " & intOrderID
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Det dryga är ju att den fungerar i Access, så jag får ingen hjälp därifrån.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Kom på att det här kanske är ett relationsproblem specifikt för Access. Kom att tänka på det när jag kollade mina relationer och märkte att (jag har en nästan exakt likadan Query, den tar bara värden från andra tabeller) jag inte har lika relationer mellan dessa tabeller, som jag har för de andra, där frågan fungerar finfint.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Givetvis så berodde problemet på en saknad relation... Access beter sig så underligt ibland (eller oftast...)