Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Sitter här och försöker få ordning på en nästlad INNER JOIN, men jag lyckas inte med att få ihop det.
strSQL = "SELECT tB.*, tO.dtmOrder, tO.dtmBekräftelse, tO.dtmLevererat, tO.strVårRef, tK.strNamn FROM" & _
" (tblBeställning AS tB INNER JOIN tblOrderHistorik AS tO ON tO.intOrderID = tB.intOrderID)" & _
" INNER JOIN tblKundRegister AS tK ON tK.intKundID = tB.intKundID WHERE tB.intOrderID = " & intOrderID & ";"
Nu har jag gått igenom syntax nu flera gånger och jag tror bara jag blir mer och mer förvirrad :|
Jag kände mig så säker då jag började skriva uttrycket, men nu är det kokta fläsket stekt...
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Gjorde en ny kraftansträngning och lyckades den här gången. Svaret var:
strSQL = "SELECT tB.*, tO.dtmOrder, tO.dtmBekräftelse, tO.dtmLevererat, tO.strVårRef," & _
" tO.strLevStatus, tK.strNamn FROM (tblKundRegister AS tK INNER JOIN tblBeställning AS tB" & _
" ON tB.intKundID = tK.intKundID) INNER JOIN tblOrderHistorik AS [tO]" & _
" ON (tK.intKundID = tO.intKundID) AND (tB.intOrderID = tO.intOrderID)" & _
" WHERE tB.intOrderID = " & intOrderID & ";"
Jag gissar att jag använde fel ON-villkor första gången, samt att To visst var reserverat :|
Jaja... skoj att lösa saker själv också. Skål! :birp