hej
jag har problem att lagra stora datamängder i MSSQL, det största jag har hittat är varchar på 8000 tecken, men jag skulle behöva få in run 90000, någon som vet nån bra ide?
m.v.h Thomas
9 svar · 330 visningar · startad av Thomasa
hej
jag har problem att lagra stora datamängder i MSSQL, det största jag har hittat är varchar på 8000 tecken, men jag skulle behöva få in run 90000, någon som vet nån bra ide?
m.v.h Thomas
jag provade det och då står det 16 i length och när jag sen tittar i databasen står det long text och på asp-sidan när jag laddar den så står det inget alls, måste man kalla på den på annat sätt?
Det ryms 2Gb data i ett Text-fält om jag minns rätt, och ja, ibland behöver man ta till lite specialgrejer för att visa datat på en asp-sida.
Du skall i din select-fråga specificera alla fält du vill hämta, med text-fält sist i fältlistan. Du kan också tvingas lägga ner informationen från recordsetet i variabler innan du använder dem, speciellt om du skall använda värdena mer än en gång.
Mvh,
tackar och bockar!
np!
Hej igen, försöker nu få den att visa data med denna funktion jag skrivit ihop, men den vill fortfarande inte visa nått.., tittar jag i mitt access dataproject som är kopplat mot sql:n så ser jag dock datat.
'***************************************************
'*
'* GetPageData(field,menuid,pageid)
'*
'***************************************************
Function GetPageData(sql,menuid,pageidt)
If pageidt = 0 then
set result = ExecuteSQL(this,"SELECT pageid FROM menupage WHERE menuid=" & menuid)
pageidt = result("pageid")
Else
'do nada
End If
set result2 = ExecuteSQL(this,"SELECT " & sql & " FROM page WHERE pageid=" & pageidt)
If result2(sql) <> "" then
'output=replace (result2(sql), ">", ">")
'output=replace (output, "<", "<")
'Response.Write output
textit = result2(sql)
Response.Write textit
End If
End Function
Om du istället för att referera till recordsetfältet flera gånger, tilldelar dess innehåll till en variabel först, och sedan använder denna, fungerar det inte då? Det borde det göra.
Mvh,
funkar kanonbra :) !
Kanon! :D