nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg Varför fungerar inte det?
kodexempel:
VarDammit = "SELECT relationer FROM users WHERE ID = " & Session("userID")
RecSet.Open VarDammit, Connect, 3, 3
RecSet("relationer") = Replace(RecSet("relationer"), Relationer(i) & ";", "")
RecSet.Update
RecSet.Close
och om nu inte RecSet.Update ska fungera i mysql. hur får jag då samma funktion med en SQL UPDATE ?
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg varSQL = "UPDATE users SET relationer = ""vaddunuvillsättadettill"" WHERE ID = " & Session("userID")
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg det svaret har ingenting med min fråga att göra.
klart man kan använda en SQL-update men det är inte det jag frågar om.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg det finns en replace-funktion i mysql.
replace(str,old,new)
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg ah..tackar. det löser ju det problemet.
Så jag antar att RecSet.Update inte går att använda med mySQL?
är det bra att göra en SQL-UPDATE medans ett RecordSet är öppet eller man måste stänga recordset först(det jag använt RecSet.Update till innan) ?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg När du exekverar UPDATE / INSERT / DELETE-frågor ska du inte använda något recordset överhuvudtaget.
Mvh,
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg arr.. alla missförstår mig.
Nej jag vet att man inte ska använda recordset när man använder UPDATE, INSERT osv...
Men säg att du har ett recordset öppet och behöver ha det lite längre. Kan man då, utan att det blir dåligt, göra t.ex. en Update där mitt i?
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg en fråga till.
RecSet.Update ska inte fungera med mySQL? eller det finnns en lösning för att få det att fungera?
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Det är nog bara du som kör mySQL med ASP så det är därför vi är lite dåliga på att svara på dina frågor. :)
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg hur fungerar mySQL-replacen?
ett kodexempel skulle vara fint
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg Mungo: Så är det verkligen inte. Jag kör alltid MySQL. Jag har inte råd med MsSQL-server och MySQL utklassar Access.
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg Kanske
strSQL = "UPDATE users SET relationer = Replace(relationer, '" & Relationer(i) & ";', '') WHERE ID = " & Session("userID")
?
nillMedlem sedan okt. 2001387 inlägg nej det har jag testat. det fungerade inte