webForumDet fria alternativet

The memory could not be "read".

15 svar · 296 visningar · startad av Ekström

EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Får ett felmeddelande när jag försöker starta installationsprogrammet för mySQL.

felmeddelandet skrev:

The instruction at (0x0f03e0e5) referenced memory at (0xffffffff). The memory could not be "read".

Vad ska göras?

RacerankanMedlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Det handlar om w2k advanced server, och bara för att gardera mig mot frågan "hur har ni råd med det" så svarar jag att det är en kopia jag fått av ms.

Tack Racer... :)

Ingen som vet?

developerMedlem sedan aug. 2001458 inlägg

Felmeddelandet berättar att det är en bug i installationsprogrammet till mysql, har inget med Windows att göra så frågan ligger i fel forum. Du har nog större chans att lösa problemet om du söker på google eller om mysql har någon supportsida.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Tråden flyttas från Windows till MySQL.

Ni är alltså säkra på att det är hos mySQL det ligger?

Annars har Win krånglat rätt fint på den datorn, och det installationsprogrammet har jag kört många gånger förr och det har funkat problemfritt.

Jag tror alltså fortfarande att det är Win som på något vis krånglar.

Ekström skrev:

Ni är alltså säkra på att det är hos mySQL det ligger?

Tämligen säker, ja. The instruction at (0x0f03e0e5) referenced memory at (0xffffffff). The memory could not be "read" är ett typiskt resultat av en bug i programmet. Windows upptäcker att processen försöker komma åt ett ställe i minnet som inte "finns", och visar detta meddelande innan processen dödas.

Crash-adressen ligger i filen du exekverar och inte någon windows-dll. Att det inte krånglat förut betyder endast att buggen inte visat sig tidigare (inte att buggen inte funnits där). Det kan vara något som ändrats i ditt system, och som installationen av mysql inte hanterar.

Du får nog som tidigare jag föreslog bättre resultat av att vända dig direkt till MySQL eller någon mer MySQL-inriktat forum.

Sure, tack developer.

Det kan omöjligt vara MySQL. Nu har jag fått ett likadant fel på ett annat program. Vet att också det funkat på annat håll.

Ingen som vet vad som ska göras?

Defragmenterat har jag gjort. Var hittar man Scandisk i Win2k?

Problemet kvarstår.

Inga idéer?

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

har samma prob!

Tjenixen, jag kan bara säga att det felmedelandet får jag när jag kör olika program som t ex explorer och mediaplayern. Detta började hända för ett tag sedan och jag minns inte om det felet kom upp på min dator innan jag installerade mysql!

Kanske är värt att köra repair på din windows-installation?

Det är det kanske!!

Sitter mitt uppe i allt som ska göras innan jul. UNdrar om det är stor risk att ngt går fel om man kör repair på OP't??
Eller ska man göra en backup på alla viktiga filer! Har som sagt inte tid/ork att behöva köra in allt igen innan jul!

Mvh

c-o

Jag kanske berättar det uppenbara, men man ska alltid ha backup på viktiga filer ;)

Även om det sällan händer något, innebär det förstås någon form av risk att göra en så stor operation som repair. Det är väl dock inte så troligt att filer förstörs eller försvinner.

repair!

Liggger det på orginalskivan eller??

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)