webForumDet fria alternativet

tutorial för nybis

6 svar · 342 visningar · startad av cupy

cupyMedlem sedan apr. 2002299 inlägg

Hej
Jag skulle behöva hjälp. Fast jag tror många andra oxå . Jag kör ASP och access men vill byta access mot MySql men ingen aning hur ska jag skapa db med den
Jag letat efter tutorial och info som förklarar hur man gör databas och hur man kan använda inom asp miljö men hittade inte!

Jag konverterat en access db för MySql men den funkar inte och jag fattar inget längre... Så om någon skulle vara snäll och göra
en enkel men komplett tutorial som visar a till z hur gör man en databas och använder i praktiken med asp med MySqlFont, kopplingar, inmatning, utmatning osv, och lägga upp den i en zip fil för oss, som är helt b och nybörjare inom mysql vore sk*t bra och 1000 tack på förhand!
Och förklara till oss hur lägger vi upp och vilka filer på en webbhotel etc.
jag installerat MySQL som standalone , MyODBC och MySQLFront.
Allt detta på en XPpro

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Jag tror att Ricki.nu har en guide om hur du använder MySQL tillsammans med ASP.

RED: Här kommer adressen:
http://www.ricki.nu/default.asp?path=readtext&id=4

Tack Josef Jag har redan hittat den sida och hans exempel funkar inte på min server allafall och den förklarar inte så mycket heller men mer än inget.

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Du kan ju alltid kolla Pellesoft.nu. Jag är inte säker på att det finns någonting om just det, men där finns ju om allting annat så... ;)

Tack
Josef , tack för att du ville hjälpa!

Jag hittat en fast det är baba den första steget men mer än inget och säkert blir mer o mer i framtiden
http://www.edebro.net/
man måste bli medlem sedan gå till --> artiklar/mysql

Hit kan ni lämna oxå en länk om ni hittar något sådant som ni tycker att hjälper för andra nybörjare.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)