är det nån skillnad med att använda command objektet mot att köra utan?
skillnad är det förståss, men kort varför man bör göra si eller så. :)
Dim objConn, rs
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.open "Driver={SQL Server};Server=xxx;Database=xxx;UID=xxx;PWD=xxx"
Set rs = objConn.execute("sp_productionlog_sum_day '" & First_date & "' ")
Dim cmd, rs
Set cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
cmd.ActiveConnection = "Driver={SQL Server};Server=xxx;Database=xxx;UID=xxx;PWD=xxx"
cmd.CommandText = "sp_productionlog_sum_day '" & First_date & "' "
set rs = cmd.execute
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Commandobjektet har metoder för att sätta inparametrar och ta emot utparametrar.
Så om din procedur har någin utparameter som du vill ta om hand, så måste du använda ett commandobjekt.
Mvh,
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Det var en svår fråga.
Kan du se belastningstid för respektive?
@nders skrev:
Så om din procedur har någin utparameter som du vill ta om hand, så måste du använda ett commandobjekt.
Menas det med att t.ex. om proceduren innehåller en insert och sedan en select @@identity så får jag tillbaka @@identity som svar, eller?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Enligt vad jag förstod av @nders tidigare, nej, inte i just det fallet.
Kika här. Jag hade samma fråga.
För att citera @nders:
@nders skrev:
Du behöver inte använda en utparameter. Om du börjar proceduren med SET NOCOUNT ON, så är det bara att avsluta den med den enkla selectfrågan.
SET NOCOUNT ON
..
INSERT INTO...
...
SELECT @@IDENTITY
Sedan skapar du bara ett recordset i ASP när du exekverar proceduren.
Mvh,
Ahaa!
Jag läste på lite om utparametrar, om jag fattat rätt så kan man använda dessa till t.ex om man har div. uträkningar och vill returnera svaret så utparameter=true! :) Eller?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Utparametrar kan anses vara alternativ till att returnera ett recordset om det är ett värde eller enstaka värden man vill ta vara på.
Mvh,