roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg
Var skall man sätta fnuttar... :l
Jag blandar bara ihop allt...
Exempelvis när jag skriver ut min SQL:
UPDATE news SET newsCreated = '2002-10-02 15:22:55', userID = 33, newsCountRead = 0, newsShowFront = 'false', newsCategory = 'Fritid', newsReady = 'Falskt', newsEdit = 'Sant', newsEditID = 33, newsHeadline = 'dfg', newsIngres = 'dfg', newsText = 'dfghjh' WHERE newsID = 147;
Så får jag felmeddelandet
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]
Typblandningsfel i villkorsuttryck.
/webportal/admin/library/news_add.asp, line 66
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Inga apostrofer runt värden som ska in i talfält eller Ja/Nej-fält. Apostrofer runt värden som ska till Text/Memo/PM-fält. Apostrofer även runt datumvärden (eller # om accessversionen är tidigare än 2000).
Oki,, ändrade lite
UPDATE news SET newsCreated = '2002-10-02 15:30:20', userID = 33, newsCountRead = 0, newsShowFront = false, newsCategory = 'Fritid', newsReady = Falskt, newsEdit = Sant, newsEditID = 33, newsHeadline = 'dfg', newsIngres = 'dfg', newsText = 'dfghjh' WHERE newsID = 147;
Men då får jag
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]
För få parametrar angavs. 2 förväntades.
/webportal/admin/library/news_add.asp, line 66
Glöm det hela, jag som klantat till det i koden...
Jag hade gett variabler värdet true eller false utan dubbelfnuttar runt... knasknas
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Kontrollera att tabell- och fältnamn är rättstavade. Felmeddelandet betyder att det är två objekt du specificerat i din fråga, som inte stämmer överens med tabelldefinitionen.
Mvh,