I en tabell med produkter har jag flera produkter med samma namn men olika storlek. Går det på något sätt att gruppera så att jag får ut en post för varje produkt och för varje post har tillgång till de olika storlekar som finns för varje produkt?
Jag använder access 2000.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Välkommen till WF-
Det går nog att ordna, förmodligen dock inte direkt med SQL. Hur vill du att det skall presenteras och vilket klientspråk använder du? ASP eller något annat?
Det är till en applikation i access, inte till webben. Jag misstänkte nästan att det inte skulle gå.
Jag borde nog dela upp det så att alla storlekar ligger i en tabell och koppla samman dem med en relationstabell. Eller?
Hälsningar Andreas
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Jo, om det finns flera storlekar för samma produkt så skall dom ligga i en egen tabell. Jag har ingen kunskap om Access så jag kan inte hjälpa till mer.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg LarsG :p du är ju Access guru!
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Jag har aldrig sett en accessapplikation, inte ens på vykort. Jag kan lite grann om Jet SQL men inget om Access egentligen.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Aha, men du har hjälpt mig massvis med dina begränsade kunskaper i alla fall... villket tyder på att jag kan oändligt lite ;)