Hej!
Finns det verkligen inget sätt att skapa autonumber med hjälp av asp och access?
Det enda jag har hittat om det är att det inte går, men det är ju klart att det måste gå, annars vore det ju helt meningslöst!
Tack på förhand..:)
5 svar · 318 visningar · startad av Molna
Hej!
Finns det verkligen inget sätt att skapa autonumber med hjälp av asp och access?
Det enda jag har hittat om det är att det inte går, men det är ju klart att det måste gå, annars vore det ju helt meningslöst!
Tack på förhand..:)
Möjligen förstår jag inte frågan, men det finns i Access en datatyp som heter räknare. Är det inte det du är ute efter :q
Nu förstår inte jag vad du menar:)
För det första har jag en engelsk version av access, men det har inte med saken att göra.
Det jag vill göra är att med hjälp av CREATE TABLE i asp skapa en tabell med bland annat ett fält som ska vara autonumber.., det mesta andra funkar att ordna, men just autonumber verkar helt kört:/
Ange Counter som datatyp på fältet när du skapar tabellen mha Create Table.
Sök annars lite på wF, det har diskuterats tidigare.
Mvh,
Nu är jag lycklig:)
Jag är otroligt dålig på att söka här, kan ju säga att jag försökte utan några större framgångar innan jag skrev mitt inlägg...
Men nu när jag ändå håller på, vet du (eller någon annan) någon bra sida där det står exakt vad allt heter som man kan ändra på och hur man gör? Tex ändra så att "Allow zero length" står på yes och liknande...?
Det är inte helt enkelt att söka på wF. Jag hittade i alla fall denna tråd, som kanske kan vara intressant?
Annars: sök på "create table" och liknande.
Mvh,