Hejsan på er, tänkte fråga om nån har nått förslag på hur jag ska designa min databas så att följande fungerar:
Vad jag är ute efter är en match sektion till min spelsida:
Först ska användarna kunna logga in på en sida där det finns en tabell som visar alla matcher i databasen. (matcherna läggs till av en administrator från en annan sida)
Sen ska man kunna välja valfri match ur listan och informationen om den poppar upp i ett nytt fönster.
Förutom informationen så ska man även kunna välja om man vill spela den här matchen eller om man vill hoppa över. Och det är här jag har lite problem med hur jag ska utforma allting så att det fungerar.
Just nu har två tabeller, en som heter members och en som heter matches. På nått sätt vill jag länka ihop dessa så sidan "känner av" vilka som kan spela och vilka som inte kan. Nån som har nått förslag på hur jag kan utforma detta? Jag är med så långt att jag förstår att matches måste konstrollera vilka användar - id:n som vill spela matchen, men hur lagrar man det på ett smart sätt i tabellerna, osv... det är där jag har kört fast. Väldigt tacksam för all hjälp.