AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Hur har ni gjort när man är inne på Medlemmas och ska sortera?
Har A-Ö men vill att alla andra namn som börjar på nåt annat ska finnas under ex # som ni har här. Hur har ni gjort i SQL strängen?
Mina SQL stängar:
If Request.Querystring("sort") <> "" And Request.Querystring("sort") <> "#" Then
SQL = "SELECT * From users Where Left(username,1) like '%" & Request.Querystring("sort") & "%' Order By username"
ElseIf Request.Querystring("sort") = "#" Then
Else
SQL = "SELECT * From users Order By username"
End If
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg SQL = "SELECT * From users Where Left(username,1) not between 'A' and 'Z' Order By username"
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Hur ska denna länk se ut för att det ska bli rätt. Hämtar alla poster nu.
<a href="medlemmar.asp?sort=#">#</a>
If Request.Querystring("sort") <> "" And Request.Querystring("sort") <> "#" Then
SQL = "SELECT * From users Where Left(username,1) like '%" & Request.Querystring("sort") & "%' Order By username"
ElseIf Request.Querystring("sort") = "#" Then
SQL = "SELECT * From users Where Left(username,1) Not Between 'A' And 'Z' And Not Between '0' And '9' Order By username"
Else
SQL = "SELECT * From users Order By username"
End If
RecSet.Open SQL, Conn
Kan man göra som jag gjort med detta:
And Not Between '0' And '9'
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Hur ska man få in %23 ?? Då funkar det! Vill ha att det är # å när man klickat visas %23 i QueryStringen.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Nej, det är inte helt rätt
SQL = "SELECT * From users Where Left(username,1) Not Between 'A' And 'Z' And Left(username,1) Not Between '0' And '9' Order By username"
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Nån som visste hur man gör detta?
Hur ska man få in %23 ?? Då funkar det! Vill ha att det är # å när man klickat visas %23 i QueryStringen.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Antingen:
<a href="medlemmar.asp?sort=[b]%23[/b]">#</a>
eller
<a href="medlemmar.asp?sort=<%=Server.URLEncode("#")%>">#</a>
Om jag nu inte missförstår din fråga, vill säga.
Mvh,
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Haha - jag såg det nu oxå. Tänkte inte på det förrut! :/ *Skäms*