webForumDet fria alternativet

Glömt lösen!

8 svar · 342 visningar · startad av Gimbo

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

Hejsan!

Behöver akut hjälp, det är så att jag har glömt lösenordet till min access databas som jag designade en gång i tiden... finns det ngn som helst möjlighet att öppna databasen nu??!!
om ja, hur??

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

Man kan ju hacka den :) Men sånt sysslar inte jag med :e
Men annars är ju lösenord till för att skydda mot dom som inte kan lösenordet ;)

a men asså om jag har glömt lösenorder till en databas som jag designade för länge sen, det är en databas som jag designade för att längre fram i tiden använda till e-handelsplatser... asså finns det ingen som helst att ta sig in i databasen nu, är det papperskorgen som gäller för den??? säg NEJ, o visa mig hur man öppnar den så skulle jag gå med ett :birp i dag

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

För att komma igenom en passport behövs ett lösenord, kan man inte det så kommer man inte in. Hur ska databasen veta att Du "glömt lösenordet" och ska släppa in dig ändå?

Men man kan ju ta till olagliga trixs som sagt.

psMedlem sedan juni 2000841 inlägg

Vilken version är det?

/r
Om du vill skicka databasen, så kan jag nog fixa den..

det är en access2000 databas... skulle helst vilja veta hur man begär sig åt för att göra d själv, en lite känslig databas... kan inte du ta det privat, skulle uppskatta det REJÄLT

psMedlem sedan juni 2000841 inlägg

kolla mailen..

är det ingen som kan berätta hur man gör???!! alltså d e jätte viktigt att jag kommer åt min databas, varför vill man att jag ska skicka den för, det e känslig information jag har där, kan ingen berätta hur man gör??? eller maila mig hur man gör??

PellefantMedlem sedan maj 20023 372 inlägg

Gimbo: Sökte på +"lost password" +access och hittade bla dessa, kanske kan de hjälpa:
http://www.lostpassword.com/access.htm
http://www.elcomsoft.com/acpr.html

313 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
132 ms — hämta forumlista (db)
121 ms — hämta statistik (db)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)