T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg Hej
Jag får syntax fel i den här:
SQLTEMP = "CREATE TABLE TEMPARTIKLAR (fltartikelrad AUTOINCREMENT(10,5), fltcountrycode text(255), fltgrade text(255)" &_
",fltthickness number(integer), fltwidth number(integer),fltlength number(integer) )"
Hur kommer det sig? Misstänker att det är något med fälttyperna. Men har testat ihjäl mig snart...
Tack för uppmärksamheten
/ T
T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg okay...
Fick det att fungera med endast de fält med text(255). Så de behöver ni/jag inte tänka på längre. Däremot så börjar det att bråka så fort jag lägger in:
SQLTEMP = "CREATE TABLE TEMPARTIKLAR (fltartikelrad AUTOINCREMENT(), fltcountrycode text(255), fltsteelgrade text(255))"
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Prova:
CREATE TABLE TEMPARTIKLAR (fltartikelrad counter NOT NULL ......
Mvh,
T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg okay... så kom jag lite längre igen...
SQLTEMP = "CREATE TABLE TEMPARTIKLAR (fltartikelrad AUTOINCREMENT(10,5), fltcountrycode text(255), fltsteelgrade text(255))"
fingerar bra. Nu är det bara de tre fälten som jag vill ha av typen "Number"ochInteger.
Någon som vet?
T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg Alltså vad ska det vara för något istället för Number och/eller ???
kod:
SQLTEMP = "CREATE TABLE TEMPARTIKLAR (fltartikelrad AUTOINCREMENT(10,5), fltcountrycode text(255), fltsteelgrade text(255), fltthickness Number(???), fltwidthNumber(???), fltlength)Number(???)"
Tacksam för alla tips...
/T
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du har givetvis sökkt på create table här på wF?
Jag hittade en hel del när jag sökte på det i alla fall.
Mvh,
T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg Jodå...
Jag har slajdat runt här hela tiden även på "create table". Inann dessa sökningar visste jag inte att det var möjligt att nyttja dessa sql-haranger på en ASP-sida t ex.
Nu vet jag det. Och då vill jag testa lite givetvis...
Men jag har inte hittat någe om fält & typ deklarationer av Number(???) ännu iaf.
Men den som söker finner... iaf förr eller senare. :-)
/ T
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg En snabb sökning gav detta: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=364189#post364189
Kanske en liten bit på väg i alla fall.
T_CodezMedlem sedan juli 2001458 inlägg Jag tackar och bockar för hjälpen...
Nu har jag två att kolla på
Thankz @nders och alla andra som inte vet om att de hjälpt. :e