Jag har ett litet problem med en asp grej... om jag stresstestar en sida där man kan ta bort artiklar. Klickar en massa gånger på "ta bort knappen" så uppdateras ett sessions värde samt en SQL-fråga exekveras varje gång jag klickar ta bort medan vissa SQL-frågor inte exekveras vilket gör att det blir lite fel, fungerar bara när jag klickar lungt (väntar tills sidan har laddats klart mellan gångerna).
Frågan som exekveras ligger sist på sidan och uppdateringen av sessionet sker där oxå.
Övriga frågor som inte exekveras ligger först på sidan.
Skulle vilja att antingen inget eller allt togs bort...
Det jag gör är att klickar på en länk som går till samma sida och skickar med parametrar som gör att ett några värde tas bort i en MS SQL 7 databas samt uppdaterar ett session...
Detta är i början av sidan:
If Request.QueryString("strAct") = "delete" Then
deleteDone = "no"
strSQL = "DELETE FROM tblProductType_prt WHERE intId_orp = "& Request.QueryString("intId") &""
objConn.Execute(strSQL)
strSQL = "DELETE FROM tblOrderProduct_orp WHERE intId = "& Request.QueryString("intId") &""
objConn.Execute(strSQL)
deleteDone = "yes"
End If
Och detta har jag lagt i slutet av sidan:
If deleteDone = "yes" Then
strSQL = "UPDATE tblUser_usr SET intPoints = intPoints + "& Request.QueryString("intPrice") &" WHERE tblUser_usr.intId = "& Session("intId_usr") &""
objConn.Execute strSQL
Session("intPoints_usr") = Session("intPoints_usr") + Request.QueryString("intPrice")
Session("test") = "yes"
%\>
\<script language="JavaScript"\>
parent.cart.location.reload()
\</script\>
\<%
deleteDone = "no"
End If
sug på den
tacksam för hjälp
/Martin