Hej
I följande kod så får jag fram datat på rätt vis. Men det trubbel jag har är att datat läses upp 2 ggr. av någon anledning. Är det någon som tror sig veta vad det kan tänkas bero på? Och nej databasen innehåller endast en...
Miljön jag är i är Sql-Server 7
/****** Object: Stored Procedure dbo.pRapportNyAterrapportering Script Date: 2000-11-02 12:40:33 ******/
/****** Object: Stored Procedure dbo.pRapportNyAterrapportering Script Date: 2000-10-24 16:50:56 ******/
/*CREATE procedure pRapportNyAterrapportering
WITH RECOMPILE
as
Declare @Omrade Omrade
Declare @Datum Datum
Declare @Skiftnr Skiftnr
Select @Omrade = (Select Parameter1 from tbLRapportParametrar where Rapport = 'AterrapporteringOmrade')
Select @Datum = (Select Parameter2 from tbLRapportParametrar where Rapport = 'AterrapporteringOmrade')
Select @Skiftnr = (Select Parameter3 from tbLRapportParametrar where Rapport = 'AterrapporteringOmrade')*/
select tblartid.omrade,
tblartid.datum,
tblartid.skiftnr,
tblartid.anstnr,
tblartid.tid as arbetadtid,
tblarkonto.konto,
tblarkonto.tid as kontotid,
tblarlonetillagg.loneart,
tblarlonetillagg.tid as lonetid,
tblaravvikelse.loneart as franvaro,
tblaravvikelse.timmar,
tblarobjekt.objekt,
tblarobjekt.tid
from tblartid
left outer join tblarkonto on tblartid.omrade = tblarkonto.omrade and tblartid.datum= tblarkonto.datum and tblartid.skiftnr = tblarkonto.skiftnr and tblartid.anstnr = tblarkonto.anstnr
left outer join tblarlonetillagg on tblartid.omrade = tblarlonetillagg.omrade and tblartid.datum= tblarlonetillagg.datum and tblartid.skiftnr = tblarlonetillagg.skiftnr and tblartid.anstnr = tblarlonetillagg.anstnr
left outer join tblaravvikelse on tblartid.omrade = tblaravvikelse.omrade and tblartid.datum= tblaravvikelse.datum and tblartid.skiftnr = tblaravvikelse.skiftnr and tblartid.anstnr = tblaravvikelse.anstnr
left outer join tblarobjekt on tblartid.omrade = tblarobjekt.omrade and tblartid.datum= tblarobjekt.datum and tblartid.skiftnr = tblarobjekt.skiftnr and tblartid.anstnr = tblarobjekt.anstnr
where tblartid.omrade = 'D'
and tblartid.datum = '2000-11-07'
and tblartid.skiftnr = '1'
Tack för uppmärksamheten
/ TT