Jag får inte min SQL-sats att fungera som det är tänkt, söker därför nu lite hjälp..
PÅ min sida har jag ett system som låter besökarna själva anmäla sin sida till en liten "Peoples choice", där besökare kan rösta fram den sida som dem tycker bäst om. Varje vecka är det 20 nya sidor som man kan rösta på. Jag vill även kunna visa de sidor har haft mest röster tidigare veckor... det är här problemet ligger. Jag får den bara att visa den bästa sidan från föregående vecka, inte samtliga tidigare veckor... hur gör jag? Använder MS Access
Just nu ser min SQL-sats ut så här:
SELECT * FROM veckans_nominerade WHERE Votes IN (SELECT TOP 1 Votes FROM veckans_nominerade WHERE Vecka < "& DatePart("ww",date, 2) &" ORDER BY Votes DESC) AND Vecka < "& DatePart("ww",date, 2)
Jag får detta felmeddelande:
Det har inte angetts något värde för en eller flera nödvändiga parametrar.
Jag förmodar att det har med page att göra då jag inte har någon kolumn i databasen som heter så, dock passar det inte att byta det mot någonting annat... jag testade med Url eftersom det är där jag sparar adressen till sidan som vunnit, men då får jag detta felmeddelande:
Du försökte köra en fråga med en mängdfunktion som inte innehöll det angivna uttrycket 'Url'.