Hej!
Nu ska jag försöka förklara nåt som är lite svårt och mitt mål med att fråga är att jag vill ha lite brainstormning om eventuella lösningar på mitt problem...
Vi har Företaget AB. Företaget har ett nätverk med en server där det ligger en accessdatabas. Den accessdatabas är en orderdatabas där information från Säljare 1 och Säljare 2 ska lagras. Säljarna har vars en laptop med vars en fristående databas som när dom är ute på kundmöte fylls med uppgifter. När sen säljarna kommer tillbaka tills Företaget så ska denna information helst automatiskt föras över huvuddatabasen.
Helst ska detta ske via ett Word-dokument, databasen måste vara access. Har funderat på tanken att göra en webbapplikation som sköter det hela men det faller på att man måste ha en webbserver i varje notebook och det då blir lite väl känsligt för olika fel som kan uppkomma.
Helst ska allting ske via makro-dokument i word och databasen ska alltså föras över automagiskt. Nån som har nån idé på lösning (går det att få ett word dokument eller access-databas att automagiskt överföra information eller vid ett knapptryck eller behövs det nån form av fristående program för att göra detta)eller om ni tycker jag är på fel forum? :)
tack på förhand
Jymdis