PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Denna SQL-fråga funkar i Access 2k, MS-SQL 7 men inte i mySQL (wininstallation med myODBC):
strSQL = "SELECT COUNT(*) As intArrangor, FLD_ARRANGOR " & _
"FROM TBL_BRUKS " & _
"GROUP BY FLD_ARRANGOR " & _
"ORDER BY 1 DESC"
Någon som vet hur det ska se ut i mySQL
cya,
PatrikB
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Har en känsla av att det ska vara "ORDER BY intArrangor" i stället.
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Spelar ingen roll. Får tillbaka ett tomt recordset fast det borde ge tillbaka ca 300 poster. :(
cya,
PatrikB
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg om jag kör samma fråga inne i cmd eller i tex mySQL Front så får jag tillbaka alla 272 poster precis som det ska vara, sorterat efter hur många tävlingar varje klubb har :( men inte f*n funkar det när man kör det genom en .asp sida.
Mycket irriterande! §e blir nog inge mySQL utan kompisen får hålla tillgodo med köra gamla Access som går på knäna just nu :(
cya,
PatrikB
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg ser inget fel med din fråga. Kan vara att du inte omvandlar BIGINT till INT.... finns en kryssruta i ODBC managern eller en växel att lägga till.
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Vad menar du med att jag omvandlar BIGINT till INT?
Jag kör inte med ngn System-DNS utan kör:
objConn.Open "Driver={mysql} ......
cya,
PatrikB
Hej, så som du gör följer inte mysql rekomendationer. Du kan få väldigt märkliga resultat på det viset.
Läs LarsGs svar så förstår du mer ;)
Jag har varit involverad i sådant innan. :e
http://webforum.aleborg.com/forum/showthread.php?s=&threadid=21861&highlight=count
http://webforum.aleborg.com/forum/showthread.php?s=&threadid=21867&highlight=count
mvh Jörgen :)
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg Jag använder följande anslutningskod
"Driver={MySQL};SERVER=Turgon;DATABASE=mydb;UID=xxx;PWD=zzz;PORT=3306;OPTION=16384;"
tror att OPTION=16384 omvandlar BIGINT till INT.
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Jörgen:
Har redan kikat på dessa inlägg.
Om du kikar på min sql-fråga och den som du fick från LarsG så är det enda som skiljer sig själva joinen som du fick och jag inte har, annars ser de likadana ut.
Trots det så funkar inte min, inga felmess, endast ett tomt recordset tillbaka trots att det borde komma tillbaka 272 st poster :(
Tror att det är myODBC för win som krånglar. Du kör ju på linux burk med chilliASP! och kanske är stödet bättre mot mySQL där än på ett renodlat windows system :OO
cya,
PatrikB
Av det som framgår i länk nr 1 ovan kan du inte köra en count() och hämta poster i samma fråga.
Jag fick göra det med 2 frågor för att lösa det.
mvh Jörgen :)
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg så med andra ord får man fixa lite logik i presentationen för att fixa detta somannars e så enkelt
cya l8er
PatrikB