Jag har en databas som hanterar ett forum men den databasen har växt till 2,5 MB. (Hur fasen har den växt till så stor.) Det finns bara 2500 inlägg i den. Är det normalt?
Totalt har jag 10 fält. Av dessa är ett PM, resten är Text och tal-fält. En stor i denna storleken och kanske större borde väl sega ner prestandan en hel del eller?
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
Access har en förmåga att när du använder den via nätet växa dbn hyffsat mycket som den inte hade gjort om du hade använd den enbart i access så att säga..
Prova att spara om den och lägg upp den igen
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Access har en ganska rolig liten egenhet som gör att den växer och jag tänkte dela med mig av det jag vet om det. :)
När du uppdaterar och läser en Access-databas kommer den bibehålla sin ursprungliga storlek, men så fort du börjar addera information.. det är då det börjas. :e
Tar du bort en rad i databasen, så tas ju inte raden bort. Den töms bara på information och visas inte i tabellen (för våra ögon) längre. Och om du lägger till en ny så kommer givetvis inte den gamla tomma att fyllas med den nya informationen, utan Access gör helt enkelt en ny rad, där den nya informationen placeras.
Därför blir den ganska mycket tomrader i en databas som ändras i ofta.
Mmm?
------------------
Set myWorld = Connect.Execute("DELETE * FROM world WHERE sex = "male"")
I have comed to take what is rightfully mine. Existence in eternity. And all i need is your creditcard number. | Existence