Jag kan inget om access-databaser men behöver lära mig det snabbt.
Någon som vet nån bra hemsida där det står hur man gör, eller nån som vill visa hur man ska göra.
Vore tacksam för svar snarast...
5 svar · 201 visningar · startad av Flax
Jag kan inget om access-databaser men behöver lära mig det snabbt.
Någon som vet nån bra hemsida där det står hur man gör, eller nån som vill visa hur man ska göra.
Vore tacksam för svar snarast...
Hur mycket behöver du veta :q
Det finns lite guider när man sätter upp en ny databas som kan vara till hjälp för enkla databaser.
Är det något speciellt så kan du alltid fråga här ;)
------------------
Utan signatur för tillfället.
Jag behöver veta hur man ska göra för att bygga databasen, hur man ska koppla sidan till databasen och hur man lägger in resp tar ut information ur den.
Med andra ord typ allt. Vart finns guiderna? Kan du inte ge mig några addresser??? Det vore bra...
Andra får också ge mig förslag på bra sidor om databaser mm...
görabra alltså!!!
För att hämta och skriva data till databas så kan du anväda dig av ASP, det finns mycket info om detta i ASP forumet, använd dig av sökfunktionen.
Om du har lite kunskap om exel så känner du igen dig lite i access skulle jag tro.
Med guiderna menar jag att när du startar ett nytt dok så får du frågan om du vill starta en ny databas eller med databasguiden.(Access 97)
Har du varit inne programmet och provat :q
------------------
[Redigerat av JaktJanne den 13 jun 2001]
Ok, jag ska kanske inte använda ASP. Det är rätt svårt och jag kan php bättre...
Men jag vet inte.. JAg har försökt i Access lite, men jag vet inte hur jag ska spara databasen mm...
du får gärna kontaka mig på icq:n om du vill och kan, icq#: 18962627
Jag vet inte hur jag ska göra..
är det lättare i asp???
Gör du en ändring i Access så sparas det direkt.
Du kan säkert använda PHP också, det kan jag nada om, är rätt dålig på ASP också iof :) Kolla runt lite i php forumet och får du problem så ställ dina frågor där. (Mycket kunnit folk i php) ;)
------------------