webForumDet fria alternativet

If kanske eller

Databaser & SQLur Databashanterare & SQL

3 svar · 351 visningar · startad av nordan

Medlem sedan juni 2000949 inlägg
Frågan#1

Hej
jag håller på med en databas i access där jag lägger in html kod.
Nu är det ju så att massor av atributen är dom samma när det gäller olika html koder. Frågan är då går det att länka inne i tabellen så att om man text trycker på body så får man upp body + attributen som funkar på flera?
Hoppas någon kan hjälpa mig

//
nordan

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Allt går bara man vill ;)

Men du får nog förklara lite noggrannare är du snäll... Jobbar du med asp eller?

------------------
Min hemsida!

Medlem sedan juni 2000949 inlägg

Japp ASP är det jag skall använda till detta. :)
jag är inte så bra på Access därför denna fråga. Men man måste ju fråga om man skall lära sig sen så vill jag ha ut sidan så fort som möjligt.

Iaf
Du vet man gör ju en tabell med massa olika text i. Jag skall göra en med html kod så att man lätt kan leta på det om man inte är hemma och måste ha nått man glömt hur man gör t.ex.
Då finns ju dom här width="200" osv attributen som är lika. Dom vill jag ha i en egen cell i tabellen i access så att man kan lägga in dom när man t.ex trycker på img som är en länk.
Denna html kod har ju egna attribut också t.ex alt.
Jag vill alltså ha så att trycker jag på en länk så kommer både attributen för den speciella taggen + attributen som funkar på alla taggar.
Men om det är en tagg som inte skall ha dessa attribut så vill jag inte att dom skall komma upp.
Hoppas jag inte strula till det alldeles nu (känns som det).

Hoppas på hjälp

//
nordan

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Allt detta gör du med asp och därför flyttas denna tråd dit.

------------------
Min hemsida!

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.55e59744
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)