Jag ladda ner och gjorde allt som http://www.phpportalen.net/ guide! för att börja med php.. jag installerade apache fungerade perfect.. sedan php.. och när jag skulle börja med MYSQL BLÄH.. ush vad jobbig den var.. Fattar fan ingeting varfö dom menar att innodb path.. jag ´MENAR jag hittar inte MY.INI eller MY.CNF vafan ligger dom igentligen??? kan ingen hjälpa mig.. har lust att slänga bort php och hela bunten och börja med ASP.. istället!
Snälla hjälp mig någon!!!
Nu blir jag GALEN!
10 svar · 307 visningar · startad av yuman
C:\mysql <-- eller vart du lagt det
titta sedan på my-example
där har du din conf fil
------------------
Innehåll är bättre än design!
- gammalt djungel ordspråk
jovisst den är lagt på C:\mysql men jag hittar inte dessa config filer i hela den mappen heller?? jag har letat om och om igen..även kört en "sök" från start i just den mappen.. kan.
jag laddade ner mysql från mysql.com den stabila version 3.23.47.win från SUNET server.. är det några fel på den zip filen?? eller??
tackar i förhand..
jag kan inte öppna min my-example fil... den ser ju ut som en installation icon.. skall det inte vara någon txt fil eller.. jag menar allt jag vill göra är bara att lägga upp en path till mina innodb tabeller..
tackar mera i förhand
Du kan öppna filen genom att först öppna notepad och sedan välja File -> Open och välja filen.
Mvh,
Hur kommenterar jag bort innodb raderna i c:\winnt\my.ini eller C:\my.cnf försökte men kommer en popup varnings fönster..
jag vill skippa innodb, kan ngn skriva in den skall se ut om man vill skippa innodb??(alltså i my.cnf)under [mysqld] ini. parameters ??
tackar för allt hjälp jag redan fått från detta forum :)
skip-innodb
Jag har för mig att du använder brädgård för att kommentera.
Jovisst skall man använda Skipp innodb.. men jag menar hur skall text filen se ut??
om ni kan ge mig en screenshoot eller liknande.. jag är hemskt taksam för eran svar...
ps.brädgård??
alltså hur skall parametrarna se ut .. jag fick flera erro meddelande från dos prompten om Microsoft C++ fel, etc...
tackar hemskt så mycket.. :) :)
Snälla kan inte någon hjälpa mig??
jag har verkligen försökt med allt starta om datan och nu ger den mig samma meddelande innodb path must bla bla bla även om jag la skip-innodb...
jag vill så gjärna få detta att funka.. jag undrar vem som uppfann innodb tabeller vill gjärna strypa honom(henne).. =bara skämt!
min tålamod har gått upp till hjärnan och försöker med allt.. jag läst även hos http://www.mysql.com för att kolla vad som egentligen är fel.. men ack även dom ger inte denna specifica info.. dom borde åtminstonde ge grafiska bilder hur det skall se ut om man vill skippa innodb tabeller. jag vill bara få mysql och php o funka...
Jag skriver väldigt sällan på forum.. så ni får ursäkta att jag postar för mycket.. kan inte ni ge mig en screenshot eller grafisk bild om hur det skall se ut om man vill skippa innodb?? snälla??
tackar så hemskt mycket för allt info.
Det här funkar för mig:
(c:\my.cnf)
# The MySQL server
[mysqld]
port=3306
basedir=d:/program/mysql/
datadir=d:/program/mysql/data
skip-locking
default-character-set=latin1
language=d:/program/mysql/share/swedish
set-variable = key_buffer=16K