Om jag har installerat mySQL behöver jag något mer för att kunna köra ASP? Eller är det bara att tuta och köra? Jag trodde man skulle köra chilisoft men nu börjar jag tveka...
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
5 svar · 148 visningar · startad av Lukaspojken
Om jag har installerat mySQL behöver jag något mer för att kunna köra ASP? Eller är det bara att tuta och köra? Jag trodde man skulle köra chilisoft men nu börjar jag tveka...
------------------
Du behöver en ODBC-klient som heter myodbc
mysql kräver inte chilisoft på något sätt.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
ok...var hittar jag den? Inte så konstigt att jag inte får kopplingen till databasen att fungera då... :)
------------------
Jag hittade myodbc och försökte installera en DSN och visst det fungerade men när jag ska försöka koppla upp mig på den så fungerar det inte. Men så gick jag in i kontrollpanelen - administratörsverktyg och sen så gick jag in på system DSN och la till den där då fungerade den...och i user DSN fanns den som skapades via myodbc men som inte fungerar? Det verkar som man inte behöver myodbc eller?
------------------
Du tog ju hem myodbc-drivisar och installerade dem. Själva anslutningen får du skapa själv i kontrollpanelen/odbc... men en förutsättning för detta är ju att drivrutinerna finns installeraden.
------------------
"Life's a bitch who sucks... then you marry one who doesn't"