EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag surfade ett gamalt inlägg, http://cgi.webforum.nu/wf/Forum43/HTML/000102.html
men hittade inte vad jag sökte, hur man skapar fält i phpMyAdmin. Jag ska ha ett nyhetsfält och då ska jag ha ett fält för längre texter. Hur gör man!? Jag gade tänkt att 'text' eller möjligen 'mediumtext' kunde passa.
------------------
OLR WebAdmin - gratis webbverktyg för små och medelstora webbplatser.
Speed of coding is more important than speed of code.
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Du väljer tabeller i menyn till vänster och i högra delen får du info om tabellen.
Någonstans på sidan finns texten Add new field jämte ett par droplister där du väljer antal nya fält samt var dessa ska placeras i förhålllande till befintliga fält.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg OK, tack för ditt inlägg. Nu var det inte riktigt det momentet jag var ute efter.
I mitt stilla sinne fick jag för mig att typen 'text' eller möjligen 'mediumtext' kunde passa men det var rent omöjligt att få in de typerna i databasen!
Senare visade det sig att typen 'longtext' gick att använda och då fick det vara bra. Man kan bara undra om det ska behövas att ha den typen i ett enkelt nyhetsfält!
Kommer tid kommer råd.
------------------
OLR WebAdmin - gratis webbverktyg för små och medelstora webbplatser.
A small amount of work now let's us be lazy in the future.