webForumDet fria alternativet

MySQL + W2k

3 svar · 232 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg

Är det nån på listan som installerat PHP och MySQL på sin Windows 2000 server? Nå't speciellt man ska tänka på... eller är det bara att ladda ner och installera!?

------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.

BitstateMedlem sedan nov. 2000396 inlägg

yepp, php och mysql funkar finfint för mig under win2k, dessutom är det installerat under win98 men då de inte verkar använda registret utan ini filer så går det kanon.

leta reda på nån tutorial och följ intstruktionerna bara, tex http://www.webmasterbase.com/article.php?aid=228&pid=0

ChavezMedlem sedan maj 20001 297 inlägg

Har båda installetat under W2k. Flyter fin fint.
Nån Tutorial tycker jag inte att man behöver! Det finns en manual på www.php.net som fungerar alldeles utmärkt ;)

------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg

Instalaltionen på min w98 maskin fungerade nästan oroväckande bra... så jag undrade bara om det fanns några hakar.

Det verkar nästan som open source folket fixar bättre installationer för windows än vad windows folket (och dess alierade) klarar av!!

Jag ska läsa på... Min strategi är att installer all skit INNAN vi behöver det, om något skiter sig så kan man i värsta fall installera om hela windows... men det hoppas jag verkligen jag slipper...

------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.

Genererad på 371 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb