webForumDet fria alternativet

Startkit

6 svar · 340 visningar · startad av Fuel

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Vad är det exekt jag behöver ladda ner för att kunna köra mysql databaser på min win2000 burk? Har lessnat lite på att ladda upp allt jag gör till mitt webhotell för testkörning :) trots fast uppkoppling.. har php installerat..

------------------
" The code is out there "

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Well, du kan ju börja med att installera själva databasmotorn.. ;)
http://www.mysql.com/downloads/mysql-3.23.html

(Välj "Windows 95/98/NT/2000 (Intel)" under "Standard binary (tarball) distributions" :))

Sen dubbelklickar du på filen och följer installationen.. Sen är det dags att starta om burken och sen är det faktiskt bara att köra! :e

------------------
med ett jordat eluttag och ett finger fick jag spänning i tillvaron..

[Redigerat av casca den 19 feb 2001]

Kanon ! har varit runt på mySQL.com och tittat tidigare men varit för trött att fatta vad jag behövde för filer. ( Laddar hem nu... ) :e
http://www.mysql.com/images/mysql-19.gif

------------------

[Redigerat av Fuel den 19 feb 2001]

Ska jag köra phpwebadmin eller ? tips? webhotellet kör den, så den bör man snart få kläm på ..

5min senare...

Fick detta meddelande:
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in lib.inc.php on line 255
Error
MySQL said:
Back

------------------

[Redigerat av Fuel den 19 feb 2001]

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det finns ett antal saker som kan vara fel.
Steg 1) Har du startat MySQL-servern? Mysqld.exe eller mysqld-opt.exe måste vara igång.
Steg 2) "Heter" din dator localhost? Prova med ip# 127.0.0.1 i stället (hjälpte en med ett liknande problem, då detta hjälpte).

------------------
Tror du på ett liv efter födseln?

Jag e så ivrig att jag måste hejda mig :) visst.. inget var igång.. provade dina tips ( localhost var som det skulle ) ..körde winmysqladmin.exe som i sin tur kör mysqld-nt.exe. Tog samma namn & lösen som i PHP MyAdmins config.inc.php.. grönt ljus i listen och - JAAA :e

20 min senare..

Har skapat en databas..
Det funkar..
Allt rullar..
-Fan att jag ska vara så trött när det går så bra :e måste sova nu. Ska bara lägga tillbaka PHPedit 3 ( jag återgår till den igen )Tack för hjälpen..

------------------

[Redigerat av Fuel den 20 feb 2001]

Jag får detta fel när jag ska lägga in ett nytt fält:

Warning: Undefined variable: field_primary in c:\home\k\xxxxx\www\admin\tbl_addfield.php on line 41

Warning: Undefined variable: field_primary in c:\home\k\xxxxx\www\admin\tbl_addfield.php on line 47

Warning: Undefined variable: field_index in c:\home\k\xxxxx\www\admin\tbl_addfield.php on line 55

Warning: Undefined variable: field_index in c:\home\k\xxxxx\www\admin\tbl_addfield.php on line 61

Warning: Undefined variable: field_unique in c:\home\k\xxxxx\www\admin\tbl_addfield.php on line 68

Warning: Undefined variable: field_unique in c:\home\k\xxxxx\www\admin\tbl_addfield.php on line 74

que?

------------------

[Redigerat av Fuel den 20 feb 2001]

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)