nanneMedlem sedan dec. 19991 047 inlägg
Jag fick mig en funderare precis. Går det fortare att koppla sig mot databasen i PHP än i ASP. Jag menar för att koppla sig mot databasen så måste man använda sig av myODBC och i PHP så används det ett internt API.
Jag gissar på att PHP är snabbare men isf hur mycket? Är skillnaden verkligen marginell eller är PHP att föredra om man ska optimera databasåtkomsten.
Inte för att jag tänkt att gå tillbaka till ASP då men man är ju nyfiken :)
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
nanne.net
nielsMedlem sedan juli 2000215 inlägg
PHP måste ju också, koppla sig mot databasen på något sätt...
Men om man kör en databas som är inbyggt i php så borde det vara snabbare.
/Nisse
------------------
www.phpfunctions.com
Peter_BMedlem sedan apr. 2000595 inlägg
det finns ett bra sätt att ta reda på det.. prova! skriv ihop nått litet script i både php och asp som ansluter 100.000 gånger (eller så) och mät tiden det tar att utföra alltihop!
oxå nyfiken :)
------------------
PeterSign v 2.3.36
nanneMedlem sedan dec. 19991 047 inlägg
Jag får göra det :)
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
nanne.net