Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag skulle vilja plocka ut värdet ur alla celler där kolumnnamnet slutat på t.ex. 123. Jag har för mig att man kan använda % som wildcard men hur?
Vad blir SQL-satsen?
$result = mysql_query ("SELECT %123 FROM $table") or die ("Error");
Hilfe
/Tor
------------------
-----------
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Nu är ju inte jag någon kanonkula på SQL, men ska det inte vara så här?
$result = mysql_query ("SELECT * FROM tabell WHERE kolumn LIKE %123") or die ("Error");
------------------
"Ibland sitter kristna ungdomar i en källare och käkar ostfralla..."
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Då får jag ut de celler som innehåller ett värde som slutar på 123. Jag vill ha reda på alla kolumner som slutar på 123.
/Tor
------------------
-----------
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Mnja, det kanske går att åstadkomma med lite fnul, men SQL stöder inte wildcards för kolumnnamn. Varför ska du ha det, om man får fråga? Det känns lite konstigt att man inte vet vad kolumnerna heter ;)
------------------
-------------------
What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle
nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg De kan med kolla vilka columner du har med "SHOW COLUMS FROM tbl_name"
Sortera sedan ut vilka som slutar på 123 i arrayen med php som du får ut.
/Nisse
------------------
www.bosma.space2u.com