Jag har ett problem, jag fösöker få en SQL sats som letar igenom ett recordset(SQL2) och hämtar posten om Extra_4(från en annan databas) är lika som Username i den andra databasen, här är mitt försöker, det funkar inte.
jag får:
error '80020009'
Exception occurred.
/main/swe/Kundlista3.asp, line 56
Jag gjorde en response.write på SQL2 också, så ser denna ut:
SELECT * FROM Fin WHERE '' = Username
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
SQL= "SELECT * FROM KUND " &_
"WHERE Extra_6 LIKE '%" & ID & "%'" &_
"ORDER BY " & Request.QueryString("sort") & " "
Conn.Open Session("GB_ConnectionString")
Set RS_prod = Conn.Execute(SQL)
Set Conn2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn2.Open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\data\WebData\katalog.mdb;"
%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
</head>
<body>
<table border="0" cellpadding="1" cellspacing="2" width="100%">
<tr>
<td colspan="3"><font face="Verdana" size="5"><center><b>ÅTERFÖRSÄLJARE AV <%IF ID = 1 THEN %> HEMBRYGGNINGSPRODUKTER <%ELSE%> PRESENTPRODUKTER <% END IF %></b></font><br>
<font face="Verdana" size="1">Här hittar du våra återförsäljare av <%IF ID = 1 THEN %> hembryggningsprodukter <%ELSE%> presentprodukter<% END IF %>. Sortering är gjord
enligt postnummerordning. <br>Du kan själv välja sortering genom att trycka på namnet för det olika kolumnerna.</font>
</center></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#666666"><font face="Verdana" size="2"><b><a href="kundlista3.asp?ID=<% =ID %>&Sort=namn">Företag:</a></b></font></td>
<td bgcolor="#666666"><font face="Verdana" size="2"><b><a href="kundlista3.asp?ID=<% =ID %>&Sort=Adress">Adress:</a></b></font></td>
<td bgcolor="#666666"><font face="Verdana" size="2"><b><a href="kundlista3.asp?ID=<% =ID %>&Sort=postnr">Postnummer:</a></b></font></td>
<td bgcolor="#666666"><font face="Verdana" size="2"><b><a href="kundlista3.asp?ID=<% =ID %>&Sort=telefon">Telefon:</a></b></font></td>
</tr>
<%Do While Not RS_prod.EOF
Avance = RS_Prod("Extra_4")
SQL2 = "SELECT * FROM Fin WHERE '"& Avance &"' = Username"
Set RS_prod2 = Conn2.Execute(SQL2)
Response.Write SQL2
%>
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created.(så sade en fan)
Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.
T-bird 1200; GeForce 256 32MB; WinNT4/XP; 512MB RAM; Dialup