Hej!
Jag funderar på att ta klivet upp från Access och mySQL nu... :)
Vilket är det bästa valet? - SQL Server 7 eller SQL Server2000.
Tacksam för svar.
------------------
~ Mz ~
5 svar · 219 visningar · startad av Mz
Hej!
Jag funderar på att ta klivet upp från Access och mySQL nu... :)
Vilket är det bästa valet? - SQL Server 7 eller SQL Server2000.
Tacksam för svar.
------------------
~ Mz ~
SQL Server 2000 är ju uppföljaren till
SQL Server 7 och bara det gör ju att den anses bättre/snabbare/fler funktioner etc.
Det har också varit ute så pass länge att det kommit service pack etc - mao är den stabil nog att använda i produktionssystem.
Sen kan det ju vara en kostnadsfråga?
------------------
ASPCode.net | PHP Hosting för utvecklare! |
Vad skall du ha den till?
Om Access fungerar finns det väl liten orsak till uppgradering.
SQL2000 fungerar mycket bra, har bättre gränssnitt än 7án. och så finns den i desktop variant om du distribuerar lösningar.
Men som sagt Varför finns ett behov?
------------------
GvdsSfdtTddv.
Stefan Holmberg:
Ok tack. Jag funderar på att använda SQL Server 7 då jag tycker det finns mer dokumenterat om det, på svenska.
Lasp:
Jag driver en sida som har över 6000 besökare varje dag, hela sidan är byggd på en mängd databaser då den helt sköts via ett administrationssystem, saken är den att sommartid - när det är som mest besökare - klarar inte Access´en av alla förfrågningar utan den kraschar ibland. Jag måste göra backup på den hela tiden så jag kan ersätta den...
Jag är därför i behov av en databas som är stabilare och snabbare samt att den klarar fler förfrågningar.
------------------
~ Mz ~
Ja, det är precis rätt orsak till att uppgradera. Korrupta Access-filer samt Access-relaterade krascher har man varit med om många gånger...
SQL 7:an duger alldeles utmärkt, det stora klivet var mellan 6.5 till 7. Hela databasmotorn skrevs i princip om. Mellan 7 och 2000 tycker jag personligen att skillnaderna är ganska marginella.
------------------
ASPCode.net | PHP Hosting för utvecklare! |
Jag tackar för dem svaren. :)
*kavlar upp skjortärmarna och dyker ner i den nyinköpta SQL Server 7-boken..*
------------------
~ Mz ~