PercyMedlem sedan mars 2000187 inlägg Hej, får förljande fel:
join expression not supported
då jag använder denna kod:
SQLstmt = "SELECT if(student_id is null,'',' CHECKED') AS checked,c.company_id,c.company FROM Company c left outer join interested_in i on c.company_id = i.company_id and student_id = 1"
någon som kan rätta till det så att det fungerar?
tack på förhand!
Pierre
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Du kan ju försöka att lägga in lite parenteser
SQLstmt = "SELECT iif(student_id is null,'',' CHECKED') AS checked,c.company_id,c.company FROM Company c left outer join interested_in i on (c.company_id = i.company_id and student_id = 1)"
Join-syntaxen är korrekt enligt sql-standard men Access är ju lite annorlunda med avseende på vad den godkänner.
Jag vet inte om detta hjälper då jag inte använder Access själv.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
PercyMedlem sedan mars 2000187 inlägg Efter att ha gjort de ändringar som du sa så får jag följande felkod:
No value given for one or more required parameters.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Det felet brukar bero på att man har angett ett felaktigt kolumnnamn.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg SQLstmt = "SELECT iif(student_id is null,'',' CHECKED') AS checked,c.company_id,[b]c.company_name[/b] FROM Company c left outer join interested_in i on (c.company_id = i.company_id and student_id = 1)"
Funkar utmärkt på min maskin i alla fall. ;)
Mvh,
------------------
Don't panic!