guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg jag kan inte just gå in så ljupt i det.. men jag ska göra en update satts som ska byta namn på ett fält där id är något..
sql = "UPDATE Tabell SET fält1='"&vaiabel1&"' WHERE id="&variabel2&""
räknaren e juh nummer så det fungerar.
och fält1 är text så det e åsså som det ska med ' å allt.
när jag kör den så byter den inget och inget felmeddelande skrivs ut..
nån som vart med om liknande?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du sitter inte på en asp-sida med on error resume next på?
Det är inte så att fältet fält1 är tomt och du försöker stoppa in något, samtidigt som du skrivit fel på variabelnamnet i SQL-frågan? Det skulle ju resultera i att det tomma fältet skrevs över med en tom sträng...
Syntaxmässigt ser jag inget fel på din SQL-fråga i alla fall.
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg nej det e så att fältet är inte tomt. och när jag skriver ut värdena i variablerna på en sida så är allt som det ska..
sen när jag kör sattserna så buttrar den på som om allt e klart å inget bekymmer.
men när man sedan öppnar databasen så ser man att den inte har gjort ett jota..
har aldrig vart med om liknande.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Om du testar den här kodsnutten, vad får du ut då?
sql = "UPDATE Tabell SET fält1='"&vaiabel1&"' WHERE id="&variabel2
connect.exeute sql,rows,128
response.write "Antal uppdaterade " & rows & "<br>"
Det jag lurar på är om det inte finns något id som matchar eller du gör väl ingen rollback på din sida?
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg jadå den uppdaterade som han skulle..
men fortfarande inte någe skillnad i databasen..
det är inte samma värde som skrivs över heller, jag har provat att byta variabel så han skulle skriva in någe annat med.. men med samma resultat..
tror det beror på en lat liten iis som inte orkar röra sig någe..