webForumDet fria alternativet

MS SQL villken ver ska jag välja

Databaser & SQL

4 svar · 193 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Jag undrar vilken version av MS SQL-server jag ska använda för att ha 5 databaser kopplade till varsin webbsida.

Jag blir inte klok på alla olika verisioner och priser Microsoft. Man kanske skulle köpa den dyraste versionen så är man säkrad NEJ! :)

------------------
Adde

Medlem sedan juni 2000841 inlägg

Jag har kört med version 7.0 och tycker att den fungerar bra. Har dock en del begränsningar i och med att den inte följer standarden helt och hållet tyvärr.
Vad jag har hört så ska 2000 vara riktigt bra.
Är det avancerade databaser? Annars finns det billigare alternativ.
PostgreSQL finns portad till win32 (hur stabil vet jag inte) men det är ju värt att kolla upp.

------------------
ps » Email » URL

Micrsoft SQL-Server 2000 är redan klart att det ska bli den servern. Men vilken av dem. Det finns antal olika varianter beroende vad man ska ha den till.

Den ska användas för nätet och innehålla ca 5-10 databaser.

------------------
Adde

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag kan inte Microsofts olika licensieringsalternativ, men ring till någon som för produkten och fråga. Dustin Partner brukar ha bra koll på vilken licens man skall välja. (Eller rättare sagt: har haft bra koll de gånger jag ringt dit.)

Mvh,

------------------
målar-anders, det är jag.

Jag klickade på en knapp på Microsofts webbsida "Jag vill bli uppringd angående denna produkt"

En kille ringde men var bara teknikst kunnig och visste inget om vilken version man kulle välja. Inget fel på Microsft, men detta var väldigt konstigt.

Jag ska pröva med Dustin de är ju vettiga.

------------------
Adde

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)