webForumDet fria alternativet

Design av databas

1 svar · 134 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg

Jag vet inte var jag ska börja... Vi har en kund som har annonsmaterial på sin hemsida. Vi har tidigare lagt ut det på webbplatsen med statiska sidor och det orkar jag inte med längre.

Det finns två typer av annonsmaterial. I de annonser som vi gjort finns bilder och färdiga xpressfiler i .sit-filer och färdiga xads att klistra in.

Men med jämna mellanrum vill dom att alla bilderna från vårkatalogen (jul, sommar etc.) ska ligga på webben. Då kan det vara typ 120 bilder och så många kan man inte lista på en sida utan tidigare har jag listat dom efter sidor i katalogen. Typ [1] [2] [3] [4] [5] [6]

Om någon tycker min lösning verkar extremt sunkig så lyssnar jag gärna... Förmodligen kommer någon att bli rejält upprörd men det finns med i kalylen så det är okej. Sen finns det en verklighet att ta hänsyn till och stavas idag verkligheten.html och det är inte direkt cyber...

"Vad är väl en bal på slottet...??"

---
Frågan är egentligen, hur ska man få dessa två system att agera som ett på ett smart sätt? (Dvs. utan att det märks att det är två skilda tillvägagångssätt...)

------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.

[Redigerat av Eclipse den 30 mar 2001]

EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg

Äh... det får bli två olika typer av annonsmaterial helt enkelt.

Man ska inte krångla till det i onödan och dessutom läste jag nyligen i CS att nödlösningar är rätt okej, bara det fungerar! :-)

En bensträckare från tangentbordet kan verkligen gör underverk....

------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb