Jag kör en SQL 2K server på en burk och en IIS på en annan. Detta funkar alldeles utmärkt för det mesta men typ varannan vecka eller engång i veckan sådär så blir det nåt fel. Man får connection timeout hela tiden när man göra frågor mot databasen .. (vissa frågor funkar ibland men det går seegt som fan) .. om man startar igång Query Analyzer och kör frågor via den så funkar allt helt utmärkt. Det är asså bara mellan IIS:en & SQL:en som det strular ..
För att fixa det så har startat om hela SQL tjänsten men det är juh helt oacceplatbelt att man ska göra det hela tiden.
Är det nån som vart med om nåt likande och vet var det beror på. Kan min kod skapa detta om t.ex nån connection inte stängs ordentligt .. eller tror ni att det beror på nån konfig på SQL servern .. våran site är ganska belastad .. (cirka 9000 besökare om dan enligt nedstadt) och det är en community så det är oherhört mycket frågor mot databasen hela tiden och inte mycket cashe funktioner ..
yeye .. nu har jag skrivit en hel avhandling här men jag är så jävla trött på det här felet (och att inte ha "hand-on" tillgång till servern) .. men men .. tacksam för all hjälp!